The Audo

Københavnerhotellet der også er et showroom

Projekt:
The Audo
Samarbejde:
Menu & Norm Architects

“Ved at fremvise vores møbelkollektion i forskellige kontekster indenfor restaurationsbranchen bliver kollektionen mere livlig.” Forklarer Direktør Joachim Hansen, om designbrandet Menu’s samarbejde med tegnestuen Norm Architects.

Samarbejdet mellem Menu og Norm Architects involverer rekonstrueringen af københavnerhotellet The Audo. Ideén er at designbrandet Menu leverer interiørdesignet og indretningen; Norm Architects så den arkitektoniske parade.

Det er sku en dansk kollaboration der vil noget.

Men hvorfor er det så et showroom?

På samme måde som det vrider fordele for et tøjmærke, eller et firma der specialiserer sig i designercykler, at have en kendt person bære brandets tøj, eller Uffe Elbæk kørende på cykelmærkets nyeste el cykel, ligeså vrider Menu en sublim fordel ved at have deres møbler, lamper og boligtilbehør tilstede i et positivt-ladet oplevelses-simulakra. Blot på grund af association vil brandet optage den positive oplevelses konnotationer.

The Audo er ligeså designbrandet Menu’s hovedkvarter, og hotellets 10 gæsteværelser er alle dekoreret med brandet’s bedste udvalg.

Hotellet’s fysiske entitetmanifestation er en bygning i Nordhavn fra 1918, dengang danskerne tjente stadig tjente knaster på tyskernes groteske og klovnagtige forsøg på at dominere verden med pølsefilosofi.

“Som det forrige århundrede klokkede ind, befandt vi os i en transitionsperiode hvor udfasningen af den skønne neo-klassiske arkitektur i København var ved at være ved sit crescendo, og modernismens dag ved dets solopgang.” Slutter Norm Architects medstifteren Jonas Bjerre-Poulsen af.

“The Audo hotellet er en hybrid.”

Præsenteret i samarbejde med 3 Days of Design, en årlig dansk designmesse.

https://www.theaudo.com